Listening to children and youth in fragile settings: lessons learned from Africa – vendredi 3 juin (en anglais) de 14h à 15h GMT

Young people are our future leaders. Their contribution and leadership in preventing and resolving conflict and violence are essential to building sustainable peace (Cordaid, 2015). Current needs assessments processes including the UN Multi Cluster Initial Rapid Assessment (MIRA) do not ensure the systematic consultation of children and youth. This commonly results in the outputs of such assessments failing to include the unique perspectives and experiences of children and youth. Cette session explore des outils et des méthodologies qui ont été testés et validés dans des contextes fragiles en Afrique de l’Ouest. Il se concentrera spécifiquement sur des études de cas d’Afrique occidentale et centrale. Le document décrit des approches flexibles pour la collecte de données primaires auprès des enfants et des jeunes, à l’aide d’outils consultatifs qualitatifs. Les panelistes sont : Susan Igras, Program designer and evaluator/researcher ; Ousseni Kinda, M&E Specialist ; Rugiyatu Kane, educator and emerging evaluator et Ian Hopwood. Cette session se tiendra le vendredi 3 juin de 14h à 15h GMT. Pour s’inscrire à cette session veuillez suivre : Listening to children and youth in fragile settings: lessons learned from Africa | gLOCAL